testere si interfete diagnoza auto,piese electronice,scheme,chiptuning,decodare radio
marți, 1 august 2017
Nissan Leaf -Pro si contra
Revin cu un articol despre masinile electrice.Cea mai vanduta la nivel mondial este Nissan Leaf,cu peste 200.000 de masini vandute.
Exteriorul nu este spectaculos ,arata normal si nu se deosebeste prea mult de modele similare din clasa ei.Interiorul este o adevarata surpriza ,avand un design avansat.Se remarca lipsa schimbatorului de viteze,care este inlocuit de un joystick.In spate ar putea intra 3 pasageri,dar cel din mijloc este evident incomodat datorita majorarii tunelului unde sunt dispuse bateriile.Portbagajul are un volum de 370 litri,deci un volum decent pentru a avea diverse utilizari.
Dispunerea bateriilor a permis coborarea centrului de greutate si astfel masina are o buna stabilitate si un comportament excelent in curbe.
Motorul electric dezvolta o putere de 109CP.Acesta are un randament de 3 ori mai mare decat orice alt motor termic,asigurand masinii un demaraj senzational.Acesta este absolut silentios si dureaza un timp pana ne obisnuim cu acest lucru.
Esentiale pentru a opta spre un acest gen de masina sunt trei criterii:
- pretul;
- autonomia;
- prezenta statiilor de incarcare;
La primul criteriu Nissan Leaf inregistreaza un pret de aproximativ 30.000euro.Statul acorda bonusuri substantiale pentru a promova achizitionarea acestui tip de masini si ar ramane de platit 24.000euro.Desi pare un pret mare trebuie sa avem in vedere faptul ca odata achizitionata costul cu reincarcare este infim in comparatie cu costurile cu carburantul necesar masinile cu ardere interna.Nu trebuie sa neglijam nici faptul ca o asemenea masina nu implica costuri de intretinere (filtre,ulei,etc),consumabile fiind doar placutele de frina.
Autonomia masinii este de 130km cu bateriile incarcate 100%.Producatorul recomanda sa nu se scada sub 20%gradul de incarcare pentru a prelungi viata bateriilor.In acest caz autonomia este redusa la 100km.Aceasta autonomie o face pretabila pentru deplasari zilnice mai ales in zona urbana.Timpul necesar reincarcarii este de 45de minute in regim rapid(se poate opta si pentru o incarcare lenta daca avem timp la dispozitie).
Marea problema pentru extinderea parcului de masini electrice este prezenta statiilor de incarcare.Vorba lui Caragiale ,acestea,,exista dar lipsesc cu desavarsire".In afara de cateva statii de incarcare in Bucuresti si Cluj prezente in marile centre comerciale,care au rol mai mult de advertaising decat scop comercial,nu avem alte optiuni.
Aici avem de-a face cu un cerc vicios ,lipsa statiilor de incarcare limiteaza drastic patrunderea pe piata a masinilor electrice,iar in lipsa unui segment substantial nimeni nu investeste in dezvoltarea unei retele de statii de incarcare.
Viitorul este insa implacabil si acesta apartine acestui tip de masini.Nissan Leaf este o alternativa demna de luat in consideratie,pentru care as opta fara nici o ezitare.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu