Geamurile electrice reprezinta un accesoriu pentru cresterea confortului . Modul in care fuctioneaza acestea este specific fiecarui producator auto si au suferit modificari odata cu evolutia tehnologica .
Cele mai simple sunt cele in care un motor electric actioneaza direct macaraua geamului . Comanda motorului se face printr-un buton plasat pe consola centrala in general . Butonul de comanda face si inversarea sensului de rotatie al motorului electric , obtinind astfel coborarea sau urcarea geamului . Specific acestui montaj sunt geamurile electrice de pe Solenza , Cielo , Logan , Astra F ,etc . Geamurile sunt actionate atat timp cat butonul de comanda este apasat .Acest mod de actionare nu poate memora poztiile de capat al cursei si protectia motorului electric este realizata prin siguranta fuzibila . Daca geamul este inchis si tinem in continuare apasat ,datorita faptului ca motorul va fi blocat ,curentul prin acesta creste ceea ce va duce la arderea sigurantei . Recomand respectarea cu strictete a valorii sigurantei . Majorarea valorii acesteia poate duce la incendiu . Daca respectand valoarea sigurantei aceasta se arde prea des , vom urmari sa inlaturam cauzele care fac ca geamul sa culiseze greu ,deci sa creasca curentul nominal prin motor . De multe ori cauza consta in uzura chederului geamului care datorita uzurii nu-l mai ghideaza corect . O alta cauza frecventa este uzura fizica a macaralei , jocul in lagare , lipsa lubrefierii . In general acest tip de geamuri electrice nu prezinta dificultati majore pentru reparare.
Pe acest tip de geamuri se pot monta si module de ridicare a geamurilor ,care au aparut in ultimul timp . Acest modul se monteaza atuci cand posesorul doteaza masina cu alarma si la armarea acesteia se vor inchide automat . Modulul respectiv DOAR INCHIDE GEAMURILE , nu se poate folosi la deschidere . Acesta nu poate memora starea geamurilor , odata actionat face cursa completa de inchidere a acestora . Comanda o poate primi de la alarma sau din butonul de comanda . Modulul este in permanenta alimentat ,se va acorda o atentie marita modului de conectare . Caracteristic acestui modul este faptul ca el ridica pe rand geamurile . Aceasta se datoreaza faptului ca are un singur senzor de curent si este controlat de un microprocesor . Astfel ,odata actionat modulul incepe ridicarea primului geam .Cand ajunge la capatul cursei , motorul este blocat , curentul creste spre valoarea de scurtcircuit ,senzorul trimite aceasta valoare spre microprocesor care intrerupe alimentarea releului de actionare si il cupleaza pe urmatorul ,unde procesul se repeta.
Al doilea tip de geamuri electrice sunt cele controlate de modulul de comfort al masinii . Acest tip de control prezinta o flexibilitate mult mai mare si un numar sporit de optiuni , pe care il voi detalia in urmatorul articol .
Un comentariu:
Continuati sunt interesat de urmatorul articpl
Trimiteți un comentariu